Studio fotografii produktowej Vakame
Vakame - telefon kontaktowy +48 730 242 688
Studio fotografii produktowej Vakame znajdziesz na Instagramie. Zapraszam!
Studio fotografii produktowej Vakame znajdziesz na Facebook. Zapraszam!

Kontakt telefoniczny do studia fotografii produktowej Vakame      +48 730 242 688

Kontakt mailowy do Studia fotografii produktowej Vakame  biuro@vakame.pl

fot. 7 Odbicie na lustrzanej powierzchni

Zdjęcie produktowe na lustrzanej powierzchni

fot.6 Odbicie na mlecznym szkle

Packshot z odbiciem mlecznego szkła

fot. 5 Cień twardy, ostry

Packshot z twardym cieniem światła słonecznego

fot.4 Cień miękki, delikatny

Packshot z miękkim cieniem rozproszonego światła

fot 3. Cień znajdujący się za produktem dający wrażenie produktu leżącego

Cień znajdujący się za produktem dający wrażenie produktu leżącego

fot 2. Lewitujący przedmiot -  cień znajdujący się w pewnej odległości pod produktem

Lewitujący przedmiot -  cień znajdujący się w pewnej odległości pod produktem

fot 1. Cień klasyczny - znajdujący się pod produktem

Cień klasyczny - znajdujący się pod produktem

Jak wspomniałam wcześniej, do uzyskania odbicia wykorzystuje się różne powierzchnie gładkie, przy czym efekt końcowy uzależniony jest od tego, jaka to była płaszczyzna. Inaczej bowiem wygląda odbicie przedmiotu postawionego na lustrze, a inaczej umieszczonego na szkle. I z tego względu odbicie dodawane w Photoshopie również może wyglądać odmiennie.

 

Może to być zatem:

  • odbicie imitujące postawienie przedmiotu na lustrze lub przeźroczystym szkle, które charakteryzuje się dość wyraźnym odzwierciedleniem produktu. Lustro daje wyraźniejszy obraz niż szkło.
  • odbicie naśladującego matowe szkło, które jest dość rozmyte i nie do końca czytelne, ale dające wrażenie trójwymiarowości przestrzeni. Warto dodać, że stopień rozmycia zależny jest od stopnia matowości, jaki chcemy uzyskać.

Rodzaje lustrzanych odbić dodanych w programie graficznym do zdjęcia produktowego

Odbicie lustrzane jest to efekt często stosowany w fotografii produktowej, w celu, podobnie jak w przypadku dodania cienia, podniesienia atrakcyjności wizualnej zdjęcia. Uzyskuje się go poprzez położenie przedmiotu na gładkiej powierzchni odbijającej typu: lustro, pleksi, szyba. Aby odbicie było efektowne warunkiem jest umieszczenie na odpowiedniej wysokości aparatu fotograficznego względem przedmiotu i oczywiście właściwe oświetlenie fotografowanej sceny. I o tyle, o ile w przypadku małych produktów jest to niezwykle łatwe do wykonania już na etapie sesji fotograficznej, o tyle w sytuacji, gdy wykonanie zdjęcia dotyczy dużego przedmiotu może być kłopotliwe. I w tej sytuacji przychodzi na ratunek niezastąpiony Photoshop.

Czym jest lustrzane odbicie w pracy fotografa produktowego?

Jeśli nie interesuje Cię zwykły packshot, z produktem zawieszonym w białej przestrzeni, a równocześnie wciąż chcesz, aby zdjęcie było maksymalnie czytelne, pozbawione wszelkich rozpraszaczy typowych dla fotografii stylizowanej, niewątpliwie godną uwagi opcją jest skorzystanie z usługi dodania cienia/odbicia. Takie zdjęcie niewątpliwie w sposób atrakcyjny zaprezentuje oferowany przedmiot sprzedaży na stronie sklepu Internetowego. 

Podsumowanie

Natomiast podział cienia ze względu na jego wyrazistość dzieli się na:

  • cień miękki, delikatny, charakteryzujący się jasnym kolorem i raczej mocno rozmytymi krawędziami. W naturalnych warunkach występuje przy silnie rozporoszonym oświetleniu, typowym dla pochmurnego dnia lub podczas używania dyfuzorów w studio fotograficznym.
  • cień twardy, ostry ma z kolei ciemny, rzucający się mocno w oczy kolor, o znacznie mocniej zarysowanych krawędziach. Cień ten występuje w słoneczne południe lata lub przy ostrym, bezpośrednim oświetleniu sztucznym.

Decydując się na wizualne wzbogacenie zdjęcia produktowego za pomocą cienia, mamy wiele dostępnych opcji, a ich wybór zależny jest przede wszystkim od indywidualnych upodobań. Generalnie rodzaje cienia można podzielić na dwie grupy. Pierwsza uwzględnia podział ze względu na położenie cienia, natomiast druga obejmuje zagadnienie wyrazistości cienia, a więc jego intensywność oraz stopień rozmycia krawędzi.

 

W przypadku położenia cienia wyróżnia się:

  • cień klasyczny, znajdujący się pod produktem
  • cień znajdujący się w pewnej odległości pod produktem, co daje złudzenie lewitacji przedmiotu
  • cień znajdujący się za produktem dający wrażenie, że przedmiot leży

Rodzaje cieni dodanych w programie graficznym do zdjęcia produktowego typu packshot

Istnieją dwie metody otrzymania cienia na zdjęciu packshot. Pierwsza z nich, to rzecz jasna uzyskana w sposób naturalny, za pomocą odpowiednio ustawionego światła: czy to naturalnego, czy sztucznego. Przy czym, mówiąc o ustawieniu światła naturalnego mam na myśli wybór odpowiedniej pory dnia i np. odległości od okna, natomiast światłem sztucznym może być lampka biurkowa lub lampa błyskowa (reporterska bądź studyjna).

 

Drugą metodą otrzymania cienia na zdjęciu produktowym jest dodanie go w sposób sztuczny za pomocą programów typu Photoshop. Jest to niewątpliwie wygodny sposób, dający szerokie możliwości, należy jednak zawsze mieć na uwadze to, aby wyglądał naturalnie. Zaletą tej opcji jest to, że otrzymujemy świetnie doświetlony przedmiot z interesującym cieniem, nad którego intensywnością i precyzją sprawujemy absolutną kontrolę.

Sposób uzyskania cienia: naturalny kontra sztuczny 

Otóż najprościej mówiąc, cień to obszar, do którego nie dociera światło, z powodu przeszkody, jaką promienie światła napotkały na swojej drodze.

 

W fotografii cień, tuż obok światła pełni szalenie ważną rolę, ponieważ to właśnie gra światła i cieni umożliwia pokazanie trójwymiarowości otaczającego świata, a także budowanie klimatu i nastroju.

W fotografii produktowej daje to możliwość m.in. pokazania kształtu: na przedmiocie płaskim cień i światło zupełnie inaczej się rozkładają niż na przedmiocie cylindrycznym. Pokazanie tekstury również jest możliwe wyłącznie za pomocą gry światła i cienia: przedmiot szorstki ma drobną, "ziarnistą" grę światło-cienia, w przeciwieństwie do powierzchni gładkich błyszczących lub gładkich matowych, gdzie występują duże obszary jasne i ciemne z charakterystycznym gradientem, czyli stopniowym przejściem od najjaśniejszego do najciemniejszego obszaru (należy podkreślić, że gradient powierzchni gładkiej i błyszczącej wygląda odmiennie, dzięki czemu za pomocą narządu wzroku jesteśmy w stanie rozróżnić te płaszczyzny).

 

Oprócz cienia, który uczestniczy w budowaniu trójwymiarowość, istnieje również ten, który może padać "pod" "przed" lub "za" przedmiotem, w zależności, z której strony jest źródło światła, natomiast jego długość uzależniona jest od wysokości tegoż światła, a intensywność od mocy oświetlenia. I to jest właśnie ten rodzaj cienia, którego fotografowie z reguły pozbywają się na potrzeby packshota, często z powodu wymogów stron, na które przeznaczone są zdjęcia. Zadanie to jest dość wymagające, ponieważ z jednej strony należy pokazać przedmiot w 3D, a z drugiej strony zniwelować lub całkowicie wyeliminować cień. Są jednak sytuacje, w których właściciel sklepu internetowego (z racji braku wymogów zewnętrznych) pragnie urozmaicić swoje zdjęcia, przy zachowaniu przejrzystości fotografii i wtedy bardzo dobrym pomysłem jest zachowanie tego, który jest bądź dodanie cienia w sposób graficzny.

 

Czym zatem jest cień i jaką pełni rolę w fotografii produktowej?

Fotografia packshot to najbardziej użytkowa forma zdjęcia produktu, zwykle na białym tle, pozbawiona walorów twórczych i kreatywnych. Jej celem jest jak najwierniejsze odwzorowanie wszystkich cech produktu, w taki sposób, aby klient kupując przedmiot w sklepie internetowym zyskał podobne wrażenia, jak podczas zakupów stacjonarnych. Chodzi przede wszystkim o właściwe pokazanie kolorów, tekstur, proporcji.

 

W klasycznej wersji, packshot fotografowany jest w taki sposób, aby pozbyć się wszelkich niepożądanych cieni, stąd często wykorzystywane są przez fotografów namioty lub stoły bezcieniowe. I o tyle, o ile pozbycie się głębokich cieni na samym produkcie jest jak najbardziej pożądane, o tyle zlikwidowanie cieni pod lub za przedmiotem może być już zjawiskiem niechcianym, ponieważ taki zabieg sprawia wrażenie zawieszenia produktu w próżni.

Co to jest packshot?

Packshot jest dość charakterystyczną formą fotografii produktowej o ściśle określonych wymogach. Podstawową jego funkcją jest dostarczenie potencjalnemu klientowi jak największej ilości informacji o produkcie, w związku z tym nie ma tu za bardzo miejsca na twórcze i artystyczne podejście do fotografowania przedmiotu. Nie znaczy to jednak, że musi być nudny!

Jak dodane cienie i lustrzane odbicia do zdjęć produktowych podnoszą atrakcyjność wizualną packshota?

22 marca 2023
Czyli, jak zdjęcie produktowe  może lepiej służyć Twojemu marketingowi?

 Packshoty

  Zdjęcia produktowe

  Zdjęcia na białym tle

Oferta
Cennik
Portfolio
Informacje

Katowice

Kontakt telefoniczny do Studia fotografii produktowej Vakame

+48 730 242 688

Miejsce działalności Studia fotografii produktowej Vakame
Kontakt mailowy do Studia fotografii produktowej Vakame

kontakt@vakame.pl

Studio Fotografii Produktowej Vakame
VAKAME - FOTOGRAFIA E-COMMERCE ZNAJDZIESZ NA :

VAKAME to studio fotografii produktowej skoncentrowane na wykonywaniu profesjonalnych zdjęć produktów na białym tle: PACKSHOT dla branży e-commerce.

Zdjęcia produktowe do sklepu internetowego wykonuję w studiu fotograficznym w Katowicach, ale  obsługuję Klientów z całego Śląska / Polski. Przykładowe miasta na których działam: Katowice, Chorzów, Bytom, Siemianowice Śląskie,  Kraków, Warszawa, Wrocław, Gdańsk, Bydgoszcz, Aleksandrów Łódzki, Lublin, Łódź, Leszno, Koszalin, Kielce, Olsztyn, Pruszków, Rzeszów i in. 

Zapraszam do zapoznania się z cennikiem zdjęć packshot!

Fotografia produktowa  Katowice Copyright © 2022 Studio Vakame

Studio fotografii produktowej Vakame znajdziesz na Instagramie. Zapraszam!
Studio fotografii produktowej Vakame znajdziesz na Facebook. Zapraszam!